Beginnen met bewegen | VSM Geneesmiddelen
Geplaatst op 28-11-2018

Beginnen met bewegen

Gevoelige spieren, voor velen vast herkenbaar. Kies daarom een sport die minder belastend is en leuk om te doen. Lees hier welke wij adviseren. Als kind hebben we bijna allemaal wel leren zwemmen. Belangrijk in een waterrijk land als Nederland. Maar dat niet alleen; zwemmen geeft ook plezier en dat geldt niet alleen voor kinderen.

Zwemmen
Dus waarom niet wat vaker het water induiken? Met zwemmen verbrand je niet alleen calorieën maar je maakt ook je gevoelige spieren weer soepel.

Hieronder nog enkele redenen om wat vaker te gaan zwemmen:
• je lichaam wordt als het ware door het water ‘gedragen’ en dit ontlast een aantal spieren.
• na een kwartier in het water ontspannen de spieren zich, waardoor je je vloeiender kunt bewegen en je ontspannen voelt.
• de kans op blessures is vrijwel nihil.

Aquajoggen
Ga eens voor variatie. Bij zwemmen denken we vaak aan baantjes trekken. Aquajoggen geeft weer een heel andere beleving. Aquajoggen is ‘lopen’ in diep water zonder dat je de bodem raakt en je dus zo’n beetje in het water zweeft. Door een ‘wetbelt’ te dragen, kan je rechtop blijven lopen. Het water voegt extra weerstand toe aan elke beweging die je maakt waardoor je op een intensieve manier je spieren traint. Aquajoggen is een activiteit waaraan iedereen kan meedoen. Vaak ook nog eens op muziek. Extra leuk!

Yoga
Eén van de voordelen van yoga is dat je flexibiliteit verbetert. Bij de eerste les zal je je waarschijnlijk afvragen of het je ook ooit gaat lukken al die houdingen uit te voeren. Het is de moeite waard te proberen, want met yoga zal je lenigheid er op vooruitgaan. Terwijl je ze versterkt, verleng je je spieren ook. Wanneer je aan yoga doet train je je hele lichaam. Je bouwt spieren op, je gewrichten worden soepeler en de spanning in je spieren vermindert.

Tai chi
Tai chi is oorspronkelijk een vechtsport uit China. Het is een goede vorm van beweging en ontspanning. De vloeiende, cirkelvormige bewegingen trainen al je spieren, waarbij je geest tot rust komt. Je spieren zullen sterker worden en je lenigheid zal toenemen. Tai chi is geschikt voor iedereen, jong en oud. De oefeningen vormen geen zware belasting voor je lichaam. Het enige dat je nodig zult hebben is tijd én geduld. Want hoewel tai chi lichamelijk niet zwaar is, zijn de oefeningen niet echt makkelijk. Ga ervoor!

VSM Spiroflor warm
Na elke sport, zwaarbelast of niet, is het fijn om je spieren te verzorgen. VSM Spiroflor warm is speciaal voor de verzorging van vermoeide of gevoelige spieren. De verschillende bestanddelen bevorderen de doorbloeding en ondersteunen het herstel van spieren na inspanning. De warmtecomponent zorgt voor een ontspannen gevoel. Meer over VSM Spiroflor warm >>

VSM Geneesmiddelen maakt gebruik van cookies VSM.nl maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren, voor social media en om ervoor te zorgen dat we jou relevante advertenties kunnen laten zien. Als je doorgaat op deze site of klikt op accepteren, geef je aan dat je akkoord bent met het gebruik van cookies. Wil je niet alle cookies toestaan, klik dan op cookie instellingen aanpassen.