Misschien herken je het wel: gevoelige of stijve spieren na een lange (thuis)werkdag. Je weet dat je eigenlijk op je houding moet letten. Denk bijvoorbeeld aan genoeg bewegen en niet te lang in dezelfde houding zitten. Maar hoe doe je dat? Wij geven je 7 simpele tips!

Tip 1: Kun je je beeldscherm aanraken?

Raken jouw vingertoppen je beeldscherm als je je arm recht uitstrekt? Goed bezig! Je kunt ervan uitgaan dat je een goede afstand tot je beeldscherm hebt. Je zit dan automatisch in een betere houding.

Tip 2: Check de hoogte van je beeldscherm

Zorg ervoor dat de bovenkant van je beeldscherm op ooghoogte staat. Zo voorkom je dat je continu met een gebogen nek en rug zit.

Tip 3: Check je zithouding

Kan je jouw stoel in hoogte verstellen? Zet je stoel dan op díe hoogte waarbij je heupen iets hoger dan je knieën zijn. Daarnaast is het altijd goed om helemaal naar achteren te zitten, zodat je met je onderrug tegen de leuning aan zit.

Tip 4: Laat die armen maar leunen

Werk zoveel mogelijk vanuit een stoel met armleuningen. Zorg ervoor dat de hoogte van de leuning gelijk is aan de hoogte van je bureau. Probeer er ook op te letten dat je boven- en onderarm een rechte hoek van 90 graden maken als je aan het werk bent.

Tip 5: Lekker bewegen tijdens het bellen

Aan het bellen? Doe dit staand of loop een beetje rond.

Tip 6: Glaasjes water halen

Een fles water op je bureau lijkt een goed idee, want genoeg drinken op een dag is belangrijk. Maar een glaasje water halen is juist goed voor je spieren! Loop dus even naar de kraan om je glas te vullen. Maak er een gewoonte van dit direct te doen zodra je glas leeg is. Zo vergeet je het minder makkelijk.

Tip 7: Lunchpauze in de buitenlucht

Ontdek je buurt en maak een korte wandeling tijdens je lunchpauze. Genieten van de omgeving of gezellig bijpraten met collega's, het kan allemaal!

Vraag het je baas!

Wist je dat jouw werkgever verplicht is voor een veilige werkplek te zorgen? Vraag dus ook eens advies bij je leidinggevende. Het zou zomaar kunnen dat er binnen jouw bedrijf hulpmiddelen zijn om je werkplek goed in te richten!

Toch stijve spieren?

Het overkomt iedereen wel eens: je bent zo gefocust aan het werk, waardoor je vergeet een glas water te halen of je beeldscherm even los te laten. Als je na zo'n dag stijve en gevoelige spieren hebt, kun je Spiroflor warm gebruiken om je spieren te verzorgen. De plantaardige bestanddelen bevorderen de doorbloeding en ondersteunen het herstel van je spieren. Bovendien zorgt het warmtecomponent voor een weldadig en ontspannen gevoel. Dat heb je wel verdiend na zo'n lange werkdag!

Lees hier meer over Spiroflor warm of sluit deze pagina af en ga een glas water halen!

Bronnen: ArboNed en Sport Medisch Centrum Papendal